Як правильно підбирати тематичну музику для магазину та де її взяти?
Маючи досвід роботи над музичним ефіром різноманітних ТРЦ та торгових мереж, медіа агентство «Bolero» створило «формулу успіху» відносно того, як правильно підібрати та оновлювати аудіо контент.
Перш за все, потрібно заздалегідь підготувати календар оновленої музики та аудіо контенту на рік чи півроку. В цьому календарі потрібно відмітити всі свята та події, під які варто підібрати музичний супровід. Це можуть бути як загальнонаціональні свята, такі як Новий рік,8 березня, День захисника, так і тематичні дні, наприклад, День сонячних посмішок або День автомобіліста.
Після того, як визначились зі всіма святами, потрібно скласти музичні підбірки під кожне з них. Тут потрібно відштовхуватись від того, який настрій необхідно створити у відвідувачів та яка аудиторія відвідує даний торговий центр або магазин. Якщо ми говоримо про День Святого Валентина, наприклад, то створити атмосферу любові допоможуть романтичні та ліричні мелодії. А якщо в супермаркеті проходять «морські дні» з акціями та спеціальними пропозиціями на морепродукти, то дану подію можна підкріпити тематичними звуками – шумом моря, хлюпанням води, співом чайок – все це допоможе збільшити продажі потрібних товарів.
Взагалі тематичний контент – це не тільки музика та пісні. Це також можуть бути аудіо ролики: вітальні або під настрій. Наприклад, на День Святого Валентина будуть доречними цитати, слова про кохання, а на 1 квітня - гумор та жарти.
Як часто транслювати тематичні пісні, щоб, з одного боку, створити святкову атмосферу в торговому залі, а з іншого – щоб у відвідувачів не було відчуття заїдливої пластинки? Варто враховувати частоту відвідування конкретного магазину та середню тривалість перебування відвідувачів в ньому. Якщо говорити про конкретні цифри, то в середньому підійдуть збірки на 4-5 годин тематичної музики, тобто 80-100 треків. Рекомендуємо транслювати одну тематичну пісню через кожні 2-4 треки з основного музичного каталогу. Тобто, ми рекомендуємо не міняти основний музичний каталог на святкові мелодії, а просто сумістити його із тематичним каталогом.
Тепер головне – де взяти тематичну музику?!
Треки можна завантажити і в Інтернеті. Тут основним є закриття авторських та суміжних прав. Адже згідно із законодавством, за трансляцію будь-якої музики з комерційною метою необхідно платити роялті, тобто відрахування правовласникам авторських та суміжних прав за публічне транслювання пісень. Тож ви повинні бути впевненими, що всі треки, котрі ви підібрали та транслюєте, «чисті» з точки зору авторських прав.
Якщо говорити про практику медіа агентства «Bolero», то для наших клієнтів ми завжди підбираємо музичні каталоги із тематичною музикою під різноманітні свята, співпрацюємо з кількома компаніями правовласників, щоб мати можливість закрити авторські та суміжні права на музику різноманітних напрямків. Користуйтесь нашими порадами та ваш магазин чи ТРЦ залунає по-новому!
Скористайтесь нашими порадами і ваш магазин чи ТРЦ зазвучит по-новому!